Gösterip yaptırma yönteminde öğrencilere kazandırılmak istenen davranış çok karmaşıksa davranış parçalara / bölümlere ayrılmalı, öğrencilerin her bir bölümü kusursuz olarak yapmaları sağlanarak davranış oluşturmaya çalışılmalıdır.
GÖSTERİP YAPTIRMA YÖNTEMİNİN OLUMLU YÖNLERİ
➢Çocuklar yaparak yaşayarak öğrenme fırsatı bulurlar.
➢Çocuklara hem görsel hem de işitsel materyaller sunulmasına olanak sağlar.
➢Motor beceriler gibi uygulamaya dayalı becerilerin kazanılmasında etkilidir.
➢Ortam iyi bir şekilde hazırlandığında ve iyi bir planlama yapıldığında çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına dayanır ve bu sayede etkili bir öğrenme ortamı oluşur.
GÖSTERİP YAPTIRMA YÖNTEMİNİN OLUMSUZ YÖNLERİ
➢Gösterim ve uygulama sürecinin hazırlanması zahmetli ve zaman alıcı olabilir.
➢Çocukların aktif olarak sürece katılması materyal ihtiyacını arttıracağı için ekonomik olmayabilir.
➢Yöntemin kullanılabilmesi için çocukların bazı temel becerileri kazanmış olmaları gerekebilir.